daniel jinga

Daniel Jinga este noul director interimar al Operei Naționale București

foto: facebook

Daniel Jinga a fost numit de către ministrul Culturiii, Bogdan Gheorghiu, în funcția de manager interimar al Operei Naţionale Bucureşti, după înlăturarea managerului interimar Fănel Ignat.

Daniel Jinga este Maestru de Cor și Director Artistic al Operei Naţionale Bucureşti, Dirijor Principal al Filarmonicii Muntenia din Târgoviște și al Orchestrei Metropolitane București, dirijor fondator al Corului de Cameră „Accoustic”.

Numele său a fost legat recent de un scandal născut după Ziua Culturii Naționale, când a dirijat un concert playback, finanțat de Institutul Cultural Român, după cum Cultura la dubă a scris AICI.

Altfel, în calitate de dirijor al Orechestrei Metropolitane București, Daniel Jinga a colaborat cu nume precum Marcel Pavel, Smiley și avea în plan un concert cu Fuego în 2020, suspendat din cauza pandemiei.

Postul de manager de drept al Operei Naționale București este ocupat de către Alexandru-Cătălin Ionescu, al cărui contract de management a fost suspendat până când va exista o hotărâre definitivă în dosarul penal în care acesta este anchetat.

Potrivit rechizitoriului din acel dosar, în anul 2006, pe când era director general al Operei Naționale București, Cătălin Ionescu ar fi deturnat fonduri publice în complicitate cu alți inculpați, către firmele acestora. Prejudiciul adus este estimat la aproape 3.400.000 de lei.

De asemenea, un alt fost manager interimar, Beatrice Rancea, este anchetată într-un dosar care privește fraude fiscale.


Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:

Transfer Bancar: RO47RNCB0318009831680001(BCR)

Patreon: Donează

1 thought on “Daniel Jinga este noul director interimar al Operei Naționale București”

  1. Modelul este același la toate instituțiile de cultura mari sau altfel spus la instituțiile aparținătoare Ministerului Culturii, ceea ce duce la o întrebare cat se poate de simpla: care este rolul ministerului daca ani la rand aloca fonduri de ordinul milioanelor de lei și un control care sa verifice modul îndoielnic de cheltuire a banului public ,nu s-a făcut de peste 10 ani. La fel și controlul autorităților locale, Curtea de Conturi etc. Cand managerul e parte activa a organizațiilor masonice,si patronează institutia ca pe un SRL personal iar Ministerul Culturii il tine sub protecția binevoitoare, sansa de a fi controlata acea institutie este aproape nula. Am ajuns la trista concluzie ca banul public se risipește dupa modalități bine definite care se situează la limita dintre legal și ilegal profitând de acest fenomen de la cei numiți în funcții pana la nivel de minister. Aștept o acțiune a organelor competente care sa stopeze fenomenul amabilităților reciproc avantajoase la nivel național și chiar international. Am convingerea ca la un control temeinic făcut, aspectul penal ar fi scos la iveala in contabilitatea oricărei institutii de cultura ,cu implicații majore al multor factori decidenți locali sau ministeriali. Acest comentariu l-am făcut cu toata responsabilitatea ,referindu-ma la Opera Nationala Romana Cluj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *