foto: Laurent Liotardo
Francesca Velicu, solistă la English National Ballet, a fost distribuită în rolul principal din “Giselle”, unul dintre cele mai râvnite roluri în lumea baletului.
Spectacolul este o reinterpretare modernă a baletului “Giselle”, coregrafia este semnată de britanicul Akram Khan, iar decorurile sunt concepute de un câștigător al Premiului Oscar – scenograful Tim Yip. Muzica este compusă de Vincenzo Lamagna, o adaptare după lucrarea originală compusă de Adolphe Adam, și interpretată live de English National Ballet Philharmonic.
Spectacolul a fost sold-out la primele reprezentații din 2018. Presa internațională de specialitate a descris spectacolul conceput de Akram Khan drept o “capodoperă” a secolului 21.
Atunci, rolul principal a fost interpretat de Alina Cojocaru, cunoscută din trecut drept cea mai bună balerină în rolul Giselle, varianta clasică.
Acum, spectacolul se reia cu o nouă distribuție, iar Francesca Velicu este una dintre solistele alese pentru rolul principal.

Reprezentațiile cu Francesca Velicu în rol principal vor avea loc pe 21 și 27 septembrie 2024, la Sadler’s Wells.
Francesca Velicu a primit în 2018 prestigiosul Premiu Olivier pentru performanță extraordinară în dans, echivalentul premiului BAFTA în cinematografie.

Într-un interviu pentru Cultura la dubă, balerina a vorbit despre începuturile carierei sale, trecerea de la Opera Națională București la English National Ballet și despre sacrificiile pe care trebuie să le facă un copil care alege performanța în balet.
“De când am ajuns aici am lucrat foarte mult dans contemporan. În companiile internaționale se face foarte mult dans contemporan, nu prea se mai face doar balet clasic și atât. Lumea a evoluat, deja publicul știe toate spectacolele clasice, e normal să încerci și lucruri noi.
Bineînțeles, la noi, în România nu prea se face dans contemporan, mai ales la Operă. Așa că a fost ceva foarte nou pentru mine.
Și am fost foarte suprinsă pentru că nu credeam că mă voi descurca atât de bine, dacă în România nu făcusem. Dar Premiul Olivier a fost pentru dans contemporan. Abia ajunsesem aici, era al doilea an, a fost foarte neașteptat premiul, nu m-am gândit niciodată la așa ceva.
Noi, dansatorii, nu ne gândim foarte mult la premii pentru că nu există așa multe premii în dans. Ne gândim mai mult la roluri, să dansăm pe scene mari, dar nu la premii.

Ce sfat ai avea pentru fetele care își doresc să devină balerine? Dar pentru părinții care le împing către asta?
Pentru fete – să fie sigure că asta vor să facă, să se țină de treabă, să muncească și să fie încrezătoare. Dar nu sunt de acord cu ideea ca părintele să împingă un copil să facă ceva. Cred că poate funcționa doar pentru o perioadă de timp, apoi când copilul crește își dă seama de ceea ce își dorește el cu adevărat.
În caz meu a fost perfect, am vrut și eu și părinții.
Tu cum te vezi peste 10 ani?
Nu știu, scopul e să ajung cât mai sus, la rank-ul de prim-solistă și am o grămadă de balete pe care vreau să le dansez. Spre asta mă îndrept.”, declara Francesca Velicu pentru Cultura la dubă în 2021.”
Citește interviul integral AICI.