“Copiii au nevoie să se joace afară 3 ore pe zi” – specialist britanic în educație

cover foto: Cora Grosu Photography

6 experți britanici în educație au susținut zilele aceastea, la București și Suceava, workshopuri gratuite în fața a 550 de educatori români, în cadrul Conferinței de Educație Timpurie.

Aceștia au oferit au oferit exemple de practici cu aplicabilitate imediată, adaptate nevoilor generațiilor actuale și condițiilor din sistemul educațional românesc.

Educatorii au aprofundat mecanismele de dezvoltare a creierului unui copil, prin stimularea raționamentelor și a conexiunilor între noțiuni abstracte și forme concrete. De exemplu, pentru a putea înțelege noțiunea de 0 (zero), copiii trebuie să o poată vizualiza.

Pentru a înțelege mai bine care sunt nevoile copiilor, în educația timpurie, și ce ar trebui să schimbe profesorii noștri în predare, am stat de vorbă cu Ali McClure, unul dintre trainerii britanici prezenți la eveniment.

În stânga imaginii - Ali McClure
În stânga imaginii – Ali McClure

Care este cel mai important aspect de care un profesor ar trebui să țină cont atunci când lucrează cu copii mici?

Ar trebui să fie conștient că fiecare copil este un individ unic și că se dezvoltă în ritmul și în felul său.

Care este cea mai frecventă greșeală pe care o fac profesorii?

Că au așteptarea ca cei mici să citească și să scrie prea devreme. Copiii au nevoie să învețe prin explorare și să se joace atunci când sunt mici.

Imagine de la workshopul susținut de profesorii britanici
Imagine de la workshopul susținut de profesorii britanici

Combinarea activităților fizice cu cele practice sunt esențiale pentru învățare.

Ali McClure, specialist britanic în educație

În România, există un soi de resemnare din partea unor învățători/profesori. Când văd că unii copii au dificultăți în învățare și înțelegere, îi etichetează drept copii cu probleme și nu depun eforturi pentru a îi recupera, preferând să lucreze cu elevii care se descurcă mai bine. Ce ar trebui să facă în astfel de situații?

Pare că unii profesori au nevoie de niște traininguri suplimentare. Eu cu asta mă ocup, sunt specializată în copii care au dificultăți în învățare și în sprijinirea profesorilor, astfel încât ei chiar să înțeleagă care sunt nevoile copiilor și cum pot face predarea astfel încât chiar să îi ajute pe copii să se dezvolte la capacitatea lor maximă.

Ar trebui ca metodele de predare să fie perzonalizate, în funcție de capacitățile și nevoile fiecărui elev?

Absolut! Oriunde este posibil ar trebui să se întâmple asta, însă dacă nu este posibil, atunci predarea ar trebui să fie: Practică, Vizuală și abia apoi Abstractă.

Dar în ceea ce privește grădinițele, cum stau lucrurile? Ce ar trebui să facă un copil la gradiniță?

Cei care lucrează cu preșcolarii trebuie să înțeleagă nevoile emoționale ale fiecărui copil. Și copiii mici trebuie să fie activi, să iasă afară și să se miște cel puțin 3 ore pe zi. Combinarea activităților fizice cu cele practice sunt esențiale pentru învățare.

Ce au învățat profesorii români în timpul workshopurilor pe care le-ați susținut?

Au primit idei simple pe care le pot pune în practică, dar și care este știința din spatele lor. I-am ajutat pe profesori să privească diferit învățarea și să înțeleagă cu adevărat ce predau și cum predau. I-am ajutat să înțeleagă De ce, Cum și Ce predau.

În România există o dezbatere privind temele acasă. Mulți părinți spun că volumul foarte mare de teme a devenit o povară pentru copii, care se simt foarte obosiți. Cum vedeți această problemă?

Depinde foarte mult de vârstă, dar e important și ce se întâmplă la școală. Daca un copil lucrează foarte mult la școală, e normal să se simtă epuizat. I Și în UK mulți copii suferă de stress și anxietate din cauza presiunii puse de școală și a numărului mare de teste și teme. Abia acum începem să rezolvăm această problem și să punem copilul în centrul învățării.


Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:

Transfer Bancar: RO47RNCB0318009831680001(BCR)

Patreon: Donează

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *